Seo Optimizasyon

SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?

SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine
Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu
anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon
işlemin genel adıda denile bilir.

Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup
indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını
sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin
içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan
tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama
motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,
Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak
gerekmektedir.


Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını
geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların
arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla
algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.

Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını
Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.

Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;



1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak
optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.


2- Off Page Faktör : Bu da sayfa
harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen
linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.


On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları
inceleyelim:




<title>SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? </title>



Açıklaması: title : Sayfanın ana
konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta title
etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore
edilir.




<meta name="description" content="meta degiskenleri">



Açıklaması: description : Sayfanın
tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.




<meta name="keywords" content="seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services">



keywords : Arama motorları için sayfa
içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması
gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz
sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.

Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.


“program program program ” gibi yazmak yerine “program,
programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram” şeklinde yazım
yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını
sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir
kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından
açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword
kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka “şemşiye” kelimesinide
eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu
kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için
mutlaka yazılmalıdır.




<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1254">



Açıklaması: charset=windows-1254 :
tarayıcı Windows’ta Türkçe karakter seti kullanır.




<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-9">



Açıklaması: charset=iso-8859-9 :
tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.




<meta http-equiv="refresh" content="10; URL=dosya.html">



Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10
saniye sonra otomatik olarak yüklensin




<meta name="abstract" content="SEO (Search Engine Optimization) Nedir">



Açıklaması: abstract : Arama motorları
için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)




<meta name="author" content="Mert öğüt ">



author : sayfayı hazırlayan kişi yada
kurum




<meta name="classification" content="Internet Marketing">



classification : Sayfanın kategorisi
en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting
gibi)




<meta name="copyright" content= "28 şubat 2005 Gitme.net ">



copyright : programın yayın hakkının
sahibi




<meta name="distribution" content="Global / Local">



distribution : Sayfa içeriği kime
hitap ediyor (Yerel, Genel)




<meta name="content-language" content="tr">



language : Sayfada kullanılan dil




<meta name="rating" content="General / Mature / Adult">



rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger
herkese yönelikse “All” yapılmalıdır.




<meta name="resource-type" content="document">



resource-type : Sayfa içeriğinin tipi
(doküman)




<meta name="robots" content="index, follow">



robots : Robotun nasıl çalışacağını
belirtir

index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz

follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp
endeksler / endekslemez

imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme

imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle /
endeksleme

archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için
özel)

all : sayfanın her şeyi arşive alınır




<meta name="revisit-after" content="7 days">



revisit-after : Robot sayfayı 7 gün
sonra tekrar ziyaret eder.




<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">



cache-control: sayfa arama motoru
tarafından arşivlenmez.




<meta http-equiv="expires" content="14 feb 2006">





<meta http-equiv="expires" content="0">



duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe
yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.

Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü
varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar




<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">



sayfa cache’e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından
yeniden okunur.




<meta http-equiv="reply-to" content="kal@gitme.net">



sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi
belirtir.




<meta http-equiv="window-target" content="_top">



sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.


Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını buradan
test edebilirsiniz.


Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan
başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle
kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.


Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda
asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl
konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.


Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu
mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen
bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve
soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar.
Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag
doldurursanız sitenizin asıl

vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.


Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla
önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en
iyi

Meta tag SEO Optimization için;


title

description

keyword

charset=iso-8859-9


yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten
sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri
yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar “revisit-after=1 days”
yapın arama motorları gelmiyor

0 yorum: